среда, 12. јануар 2011.

Gusim se! Sta je to? Nista, samo moj govor...



Ovaj post je minimalno napisan. On je izlepljen. Takav treba da bude. Svaki komentar bi bio suvišni pokušaj da nekog pridobijem.

Bilo jednom u zemlji zvanoj Internet:

Re: Pitanja za debatu
od aleX Lambros » Uto 11 Jan, 2011 00:28

1. U kojoj meri ste upoznati sa radom bogoslovskih fakulteta i škola u sredini u kojoj živite?

Nisam upoznat uopste, smatram to cistim gubljenjem vremena. "Теологија је у ствари само један вид митологије, тако да она не може бити академска дисциплина представљена на Универзитету самосталним факултетом." Ovome nemam sta da dodam.
Postavimo pitanje drugacije, kako bismo uvideli njegovu besmislenost. U kojoj meri sam ste upoznati sa radom masinskog/filoloskog/poljoprivrednog fakulteta u svojoj sredini (a niste student)?

2. Da li bogoslovski fakulteti u značajnoj meri utiču na delovanje crkava i verskih zajednica u okviru kojih deluju, osim što školuju verske službenike?

Predpostavljam da im daje lazan osecaj vaznosti u smislu da pored svih budalastina u koje veruju sebe ubede i u to da su nekakvi naucnici ....
ovo je jedan od najboljih viceva koje sam u poslednje vreme video/cuo (kliknuti na link):
http://www.pbf.rs/naucni-projekti

Naucni projekti?

3. Da li je po vašem mišljenju međureligijski dijalog ograničen isključivo na najviše verske institucije, tj. na verske poglavare i zvaničnike, vrhove hijerarhija, bogoslovske fakultete i sl.? Smatrate li da postoji prostor za proširivanje tog dijaloga na druge nivoe i koja je uloga bogoslovskih fakulteta u tome?

Pa komuniciraju i obicni vernici. Najcesce bombama i raketama.

4. Da li bogoslovski fakulteti obrazuju verske službenike za međureligijski dijalog? Da li ih za dijalog pripremaju samo formalno ili i suštinski?

Ne bih znao. Ali, mozda bi se neka ideja o tome mogla steci ako se pogledaju dosadasnji rezultati dijaloga koji traje vec nekih milenijum i po ... u duhu uzajamnog razumevanja i uvazavanja, naravno

aleX Lambros

Postovi: 16
Pridružio se: Sre 03 Nov, 2010 18:39


Re: Pitanja za debatu
od Milan Sitarski » Uto 11 Jan, 2011 15:54

Drage polaznice i polaznici,

apelujem na sve vas da se u preostalom delu naše forumske debate uzdržite od komentara sličnih onima koje je odgovarajući na pitanja našeg ovonedeljnog predavača izneo kolega aleX Lambros. Na ovom obrazovnom programu nema ideolosoki motivisane cenzure, ali ne želimo da se sam naziv programa - Škola tolerancije - zloupotrebljava radi njenog obezvređivanja i pretvaranja u njenu suštu suprotnost. Upravo takav efekat postiže se korišćenjem argumenata kojima u fokusu nije sama tema, pa ni stavovi učesnika debate prema njoj, koji naravno da mogu biti veoma raznovrsni i vrednosno ideološki obojeni, već sama ličnost i kompetentnost predavača, čije je prvo pitanje upućeno vama u odgovoru kolege Lambrosa okarakterisano kao besmisleno. Sličan je i efekat upotreba reči "budalaština" za stavove i verovanja bilo koje etničke, verske ili kulturne zajednice, kao i filozofske, ideološke ili političke struje mišljenja. Moram vas još jednom podsetiti na ono što sam već rekao na našem početnom susretu: da se takvi netolerantni pristupi i maniri na našem programu jednostavno ne mogu tolerisati, upravo zbog očuvanja njegove osnovne ideje.

Sve vas srdačno pozdravljam,

Milan Sitarski



Re: Pitanja za debatu
od covjek » Uto 11 Jan, 2011 18:40

Izgleda da cemo zbog povređivanja raznoraznih osećanja gušiti slobodu govora na ovom programu.
Ne znam da li je nepristojno nazvati nešto " budalaštinom", " besmislenim" ili je problem u tome što se to prosto nekome ne dopada.
U oba slučaja, spreman sam da ponovim aleX Lambrosove reči.
Ljudi imaju pravo biti nepristojni, a još više imaju pravo reći ono što misle, dopadalo se to nekome ili ne.
Branio bi to pravo i vernika koji misli da je atizam budalaština, a ne nekoga sa kime se slažem.
Tako su pitanja predavača nepristojnija, od odogovora aleX Lambrosa. Bio bih presrećan da je predavač u zabludi i da veruje da su učesnici ovog programa u skupini ljudi koji vole sebe da zovu "bogoslovski fakultet", no verovatnija je mogućnost da voli da čini da se osećamo malounima.
No, da zanemarimo pitanja. Usmerimo pažnju na tekstove. Prvi je isuviše subjektivan, dok poslednji nisam uspeo da razumem.
Hm...zašto se opet osecam maloumno?
No, to je njegovo pravo. Poštujem njegovo pravo da me pravi budalom, tako da čak neću pozvati naredne predavače da ne slede njegov primer.
Šta više odogovoriću na njegova pitanja:

1. U kojoj meri ste upoznati sa radom bogoslovskih fakulteta i škola u sredini u kojoj živite?

U mojoj sredini, Vojvodini, nema bogoslovskih fakulteta. Škole mi takođe nisu poznate. U Beogradu takođe nema bogoslovskog fakulteta, međutim ima neka skupina ljudi koji troši pare građana Srbije umišljajući da zaista mogu izučavati veru poput nauke, ali nisam upoznat sa njenim radom jer ne pripadam toj skupini.

2. Da li bogoslovski fakulteti u značajnoj meri utiču na delovanje crkava i verskih zajednica u okviru kojih deluju, osim što školuju verske službenike?

Ukoliko mislite na tu skupinu umišljenih ljudi, ponavljam da nisam upoznat kako sa njenim radom tako i sa njenim delovanjem.

3. Da li je po vašem mišljenju međureligijski dijalog ograničen isključivo na najviše verske institucije, tj. na verske poglavare i zvaničnike, vrhove hijerarhija, bogoslovske fakultete i sl.? Smatrate li da postoji prostor za proširivanje tog dijaloga na druge nivoe i koja je uloga bogoslovskih fakulteta u tome?

Oh, ako to ne može proći po partijama, zašto bi prošlo u Crkvi.

4. Da li bogoslovski fakulteti obrazuju verske službenike za međureligijski dijalog? Da li ih za dijalog pripremaju samo formalno ili i suštinski?

Ne, ja stvarno nisam u toj skupini. Ne znam šta tu nije jasno.

covjek

Postovi: 11
Pridružio se: Pon 25 Okt, 2010 14:08
Lokacija: Novi Sad, Srbija

Re: Pitanja za debatu
od Vladimir Vukasinovic » Uto 11 Jan, 2011 22:20

Драги учесници/це форума,

Са задовољством сам прочитао одговоре и коментаре на постављења питања и текстове које сам вам дао. Веома ме је обрадовала спремност са којом сте развили и проширили тематске оквире који су били постављени. Чак и они међу вама којима ова пробелматика није, на било који начин, била претерано блиска учинили су хвале вредан напор да озбиљно и словесно учествују у форумској дебати.

Међутим, код једне мање групе учесника, дошло је до озбиљног помањакања културе дијалога и свега онога што исту културу носи, конституише и детирминише: образовања, знања, социјалне ( и сваке друге!) интелигенције, толеранције и свих осталих тековина просвећених народа и цивилизованих друштава – поменутима , можда разумљивијом синтагмом речено, елементарног грађанског ( а изгледа и кућног) васпитања.

Пошто је начин на који су изоловани примерци ове групе полазника/ца – у својој неодољивој сличности са методима и теоријским поставкама корифеја ( или епигона?) онога што се некада називало Авангардом радничке класе, и њихове неутешно испразне и интелектуално сиромашне лењинистичко-троцкистичке идеологије, која је овога пута на, додуше крхким ногама млађаних баштиника повампирених идеја, искачила из историјских гробова директно на странице Бошовог форума – започели дијалог у, гле чуда, школи толеранције, такав да нити јесте нити обећава да може да буде у складу са побројаним врлинама и цивилизацијским тековинама овде вас обавештавам да са поменутима немам намеру да трошим ни време ни речи.

Ипак морам да поменем и ово – одговори и коментари који су за даљу дискују дисквалификовали поменту господу, су ме истовремено забавили и изазвали сету у мени – подсетивши ме на давно прошло детињство у, како је неко овде рекао, малом месту у Војводини и наивно ентузијастичне и аматерски амбициозне покушаје и настојања учитеља и учитељица који су и мени, као и толиикој другој деци, безуспешно покушавали да о вери, религији, теологији као науци и сличним феноменима објасне оно што је мојим несуђеним саговорницима очигледно, савршено јасно. За разлику од њих, те несрећне жртве идеолошког мрака су, у огромном проценту, биле макар пристојне. Због тога, такође за разлику од више пута поменутих лица, са њима разговоре и дискусије нисам прекинуо до данашњег дана.

Драги учесници/це и организатори, са радошћу очекујем наш сусрет на чат сесијама у, додуше, на жалост, мањем броју учесника од првобитно предвиђеног.
Vladimir Vukasinovic

Postovi: 2
Pridružio se: Sre 29 Dec, 2010 11:39

Uskoro, usledio je mail:

Postovane kolege Radosavljevicu i Kovacevicu,



Sa zaljenjem vam saopstavam da mi vase koriscenje izraza neprimerenih tolerantnom dijalogu i polemici, koji nuzno podrazumevaju medjusobno uvazavanje svih ucesnika, ne ostavlja drugaciji izbor nego da vam onemogucim ucestvovanje u chat sesijama ove nedelje. Vasi korisnicki nalozi na nasem sajtu ce stoga biti suspendovani do petka ujutru, te vas molim da do tada ne pokusavate ni da postavite nove tekstove na blog. Nadam se i snazno vam sugerisem da u daljim debatama do kraja naseg programa necete vise upotrebljavati uvredljive izraze ni prema predavacima, a ni prema ostalim polaznicima, koji nisu zasluzili da takvim izrazima budu izlozeni.



Sa nadom da cete uvaziti ovu sugestiju,



Milan Sitarski, Koordinator CIRel-a

Нема коментара: